TERMÉSZETTUDOMÁNYOS FOGALOMALKOTÁS, GONDOLKODÁSFEJLESZTÉS, NEVELÉS KÉPZÉS ZALAEGERSZEGEN

       2025.10.22.


2025. október 22-én az egyesület szervezésében Természettudományos fogalomalkotás, gondolkodásfejlesztés, nevelés képzés címmel, összesen 16 fő részvételével két pedagógusképzés valósult meg Zalaegerszegen a Zrínyi Miklós Gimnáziumban, Stárics Roland és Novák Róbert vezetésével.

A természettudományos fogalomalkotás, gondolkodásfejlesztés, nevelés képzés élményalapú oktatási és innovatív tanítási módszerekkel ismerteti meg a 7-12. évfolyamon tanító pedagógusokat, és abban segíti őket, hogy a későbbiekben tevékenykedtető foglalkozásokat, tanórákat vezessenek, valamint megismerkednek a természettudományos diáklaborok tanulási folyamatban betöltött pedagógiai szerepével.
Az első modulban a földrajz tantárgyhoz kapcsolódóan az interaktív digitális terepasztal (3D homokozó) segítségével a résztvevők aktív és cselekvő közreműködésével, játékos formában megismerkedtek a természeti térben előforduló felszínformák (pl. dombok, hegyek, völgyek, medencék, árkok) kialakulásával és jellemzőivel. A háromdimenziós felszíni formakincsek kézzel történő létrehozása, majd csoportmunkában történő vizsgálata során átismételtük és rögzítettük a belső és a külső erők földrajzának és fizikájának tanításához kapcsolódó fogalmakat, folyamatokat és a tantárgyközi integrációból fakadó összefüggéseket. Ez a programelem kiválóan alkalmas a természetföldrajz és a környezeti fizika iránti érdeklődés felkeltésére, a személyes bevonódáson alapuló élmény-és tudásszerzés megtapasztalására és a diákok tanulási motivációjának erősítésére. Majd szintén a digitális terepasztal segítségével végeztek vulkán-és izosztáziakísérleteket. 
A második képzéselemben a biológia és a kémia tantárgyakhoz kapcsolódóan megismerkedtek a fénymikroszkóp felépítésével és működésével. Gyakorolták a mikroszkóp beállítását kész növényi és állati szöveti metszeteken, beazonosították a látott szövetek sejtjeit és rajzot készítettek a látottakról. A vöröshagyma allevelének epidermiszéből bőrszöveti nyúzatot készítettek, megfestették metilénkék festékkel és újra megvizsgálták a mikroszkóp alatt. 
A harmadik tananyagegységben a fizika tantárgyhoz kapcsolódóan a hőtan, az elektromosság, a mechanika és az optika témakörében végeztek tanórákon is végrehajtható kísérleteket.



Hírkép 0
Hírkép 1
Hírkép 2
Hírkép 3


További hírek